Филтри

Продукти

Montblanc History

   

До 1906 г. енергията и обещанието на първите няколко години на „съвременния” нов век вече имаха стимулиращо въздействие върху изобретателите и занаятчиите. Находчивостта, въображението и значението на изследванията и откритията спомогнаха на писалката да осъществи своя технически и търговски пробив като средство за писане.  Първата фактическа писалка била патентована не по-късно от 1884 г., а революционният „пълнител с лостче” го делили само на две години от представянето му. В Хамбург, книжарят Клаус-Йоханес Вос, наред с банкера Алферд Неемиас и инженерът от Берлин – Аугуст Еберщайн, осъзнали „знаците на времето” и решили да произвеждат писалки, като тяхното съвместно предприятие, положило крайъгълните камъни за бъдещата компания с успех в международен мащаб, е известно като „Монблан” (Montblanc). 

„Производители на първокласно злато и писалки”: През 1908 г., основателите на 

 

Montblanc започнали дейността, правейки това самоуверено твърдение в своя рекламен материал. Първоначално новата малка компания била наречена Simplo Filler Pen Company. Несъмнено наименованието „Simplo” произтичало от думичката „прост”, което се отнасяло към новия дизайн на химикалката с „вградена чашка на мастилница”.  Година по-късно, през 1909 г., била представена технически подобрената писалка „Montblanc”. Наименованието „Montblanc” било регистрирано като търговска марка, като то било използвано за всички инструменти за писане, произвеждани от дружеството.

1913-та година става свидетел как звездата на „Montblanc”, която хората по-късно щели да нарекат „снежинката”, става печата на марката, като всички инструменти за писане, произведени от Simplo Filler Pen Company, носели ясно забележимия кръгъл бял символ. Представяйки заснежения връх „Монблан”, най-високият в Европа, това занаятчийско изобретение символизирало обвързаността с най-високото качество и най-прецизната европейска изработка.

Пускането на пазара на легендарния Meisterstuck (Майстерщук), който щял да стане 

 

най-известния и най-лесноразпознаваем в света инструмент за писане, станало през 1924 г. Накрая писалката „Meisterstuck 149” я очаквало съдбата на символ за културата на писане и висша мода, и икона за стила за съвършената и вечна естетика на дизайна. С напредъка на „тътнещите двайсетте”, с все по-увеличаващата се към техния край скорост,  Montblanc запазила темпото, бързо разширявайки се в повече от 60 различни държави, с почти вездесъщо име. Силно впечатляващите рекламни кампании, като поставяне на уголемена писалка върху коли, знакът „Montblanc” върху покрива и първите самолети с рекламни материали, отвели компанията в напълно ново измерение, привличайки огромно внимание.

През 1927 г., за първи път и от тогава, сърцето на Montblanc Meisterstuck – неговият писец, бе гравиран с номера „4810”, надморската височина на планината и самият Монблан. След това, през 1934 г., дружеството официално приело нарицателното, което вече бе станало международно известна марка и наименувало дружеството: „Montblanc Simplo GmbH” (Монблан симпло ГмбХ). Само дванадесет месеца по-късно, издавайки гаранция „за цял живот” за Meisterstuck, Montblanc онагледила, че за клиента винаги се изплаща да избира най-доброто. В същото време Montblanc започнала процес, който в крайна сметка бил предал форма на среда за своя разширяващ се кръг от калиграфски инструменти и за онези, които са избрали да се грижат какво пишат върху хартия и как. Дружеството изкупило производител на фини кожени изделия в Офенбах, Германия: оттогава насам се произвеждат аксесоари за бюра под името „Montblanc”.

1955-та година въвела новия Montblanc „60 Line” („Линия 60”), която представила изцяло нов дизайнерски стил, представляващ първият значителен успех в следвоенния период, наред с традиционната серия Meisterstuck. Последвали няколко години на затвърдяване на бизнеса.  После, както и при други браншове и дори при подобни производители на химикалки, изглежда, че била анестeзирана от развиващите се компютърни технологии - от корпоративните офиси на Montblanc „изскочила” напредничава маркетингова концепция.  През 1986 г. била лансирана известната маркетингова фраза: „Montblanc – изкуството на писането” и тя бързо станала модел за множество търговски марки в областта на луксозните стоки за лична употреба. Писалката, най-личното средство за писане, започнала ренесанс. Дебютирала колекцията „Meisterstuck Solitaire” (Майстерщюк солитеър) - версията на Meisterstuck от благородни метали, която задала тенденциите за следващите четиринадесет години.

С началото на новото хилядолетие, както донякъде се разбира в нашето съвременно общество, но също и с големи очаквания, Montblanc пуснала на пазара първата значителна нова колекция от инструменти за писане след Meisterstuck - the Boheme (Бохеме), посветен на страстната наслада на най-доброто от живота, потвърждавайки обвързаността на компанията със задоволяването на индивида. В последствие били добавени колекциите: „Boheme Solitaire” (Солитеър), „Boheme Jewels” (Джюълс), and „Boheme Doue”(Доуи), предоставящи смайващ избор от тези уникално оформени и уредени серии. Колекцията „Sport” (Спорт) също се реализира изцяло и активно с пускането на пазара на седем стилни, здрави и пригодени за груба работа часовници. В дух на построяване на мост между ерите – 20-тия век, с неговото почти случайно научно откритие, и 21-ви век, носещ надеждите за по-зрял и реалистичен оптимизъм – Montblanc представи колекцията „Starwalker”, ново поколение инструменти за писане, и колекцията часовници „TimeWalker” (Тайм уолкър) за хора космополити, динамични и които обичат изчистения, изящен дизайн.

Montblanc е създал през десетилетията шедьоври от ограничени и специални издания. Някои от тях са изброени тук:

•    100 Year Anniversary Boheme Collection (Колекция „100 години Бохем”)

•    Virginia Woolf Limited Edition (Ограничена серия „Вирджиния Улф”)

•    Marlene Dietrich Special Edition (Специална серия „Марлен Дитрих”)

•    Greta Garbo Special Edition (Специална серия „Грета Гарбо”)

•    Alexander von Humboldt Limited Edition  (Ограничена серия „Александър фон Хумболт”)

Поразително разкошен предмет, последният артикул, наистина притежаващ, на момента, мъжки и женски характерни черти и привлекателност, ограничената серия „Humboldt” вече е станала възхитителна добавка за множество колекционери и е съвършената първа бройка за господина или госпожата, която „притежава всичко”, но все още не е навлязъл, или навлязла, в царството на изтънчените калиграфски инструменти. С последното попълнение за вечно растящия набор от ограничени серии, „William Faulkner” (Уилям Фолкнър), 21-ви век вещае добро за най-известната занаятчийска работилница, посветена на всеотдайния писар.

Нашите интернет магазини:


                          


Върни До Горе